Purremodul
Det koster ingenting å integrere vår purremodul med ditt ERP-system.
Vår ledestjerne i utviklingen av Oflow-plattformen har vært at det ikke skal være noe skille eller barriere mellom det å fakturere fra et økonomisystem og så følge opp disse fakturaene.
Vi har derfor jobbet målrettet med å kunne benytte mulighetene som ligger i de ulike ERP/-økonomisystemene for at Oflow skal gi en størst mulig sømløs overgang til purre- og inndrivelsedelen av en bedrifts økonomihåndtering.
Dette innebærer at vi kan hente ut fakturakopi, når du er tilgjenglig, til skyldnerportalen for å avlaste kreditor med forespørsler om dette. Oflow kommuniserer da også selvfølgelig begge veier, så man for eksempel kan hente og levere informasjon knyttet til f.eks. betalinger.
Synkronisering gjøres selvfølgelig daglig, så man hele tiden er oppdatert!
I Oflow har det vært jobbet iherdig med å automatisering. Vi har gått igjennom de ulike prosessen utallige ganger for å se i hvilken grad man kan redusere manuelt arbeid. Samtidig er vi inneforstått med at det er viktig for både kreditor og regnskapsfører å ha kontroll. Derfor har vi lagt stor vekt på at man skal ha oversikt på de automatiske prosessene og kunne forsikre seg om at er at det skjer ikke automatiske utsendelser man ikke ønsker.
Oflow gir det kontrolert automatisk flyt!
Hvordan fungerer løsningen?
Med Oflow er det lett å sette opp integrasjon mot ditt økonomi-/ERPsystem. Vi benytter den mest effektive og enkel integrasjonsmetodikken som er tilgjengelig.
Når integrasjonen er etablert, får man er intuitiv og brukervennlig oversikt i Oflows webgrensesnitt. Enklere blir det ikke!
Med full oversikt får man også full kontroll i Oflow. Kreditor eller regnskapsfører kan selv bestemme om noen eller alle forfalte fakturarer skal purres. Man kan også velge at dette skal skje automatisk.
Når purreprosess er i gangsatt, sendes det ut på hensiktsmessig måte. Vi har samarbeid med inkassoselkap som gir oss muligheten til å purre med "inkasso-branding", noe som ofte bidrar til raskere oppgjør. Systemet har selvfølglig smartlogikk for opprettholdese av frister, gebyrsatser osv.
Prosessen med selve innkreving, håndteres i plattformen på en måte som innebærer minst mulig manuel interaksjon, samtidig som eventuell nødvendig kommunikasjon kan gjennomføres på en mest mulig smidig måte. Innbetalinger, posteringer m.m. gjennomføres med størst mulig grad av automatikk. Skal saken tas videre til inkasso gjøres dette med et ett museklikk, så er den over i Oflow-inkassomodul fulgt opp av inkassoselskap.